https://www.highrevenuegate.com/pqxbdf5xa4?key=0fa5a3e34ecb571364a40d5443900081

12 Şubat 2019 Salı

Non Aver Paura Della Zia Marta


Filmimiz kırklarında bir kadının akıl hastanesinde sinir geçirip hasta bakıcılar tarafından bağlanmasıyla başlar. Kadının yanında bulunan diğer kadına doktor düzelme şansı yok der. Bu arada yolda ilerleyen arabada bulunan dört kişilik aile yolda ilerlerken arabayı süren Richard isimli kişinin yorgun hali karısı Nora’nın ilgisini çeker ve bir şeyin mi var diye sorar Nora isimli kadın kocası Richard’a Marta teyze hakkında hiçbir söz etmedin deyince Richard anlatılacak bir şey Marta teyze otuz yıl önce Güney Amerika’ya taşındı bir daha hiç görmedik diye karşılık verir. Bunun üzerine Nora Richard’a niye yıllar sonra seni çağırdı diye sorar.  Richard Nora’ya bilmiyorum belki de yaşlandığı için çağırmıştır zaten hiçbir zaman Martha teyzeden bahsetmezdik hatta bahsi bile geçmezdi der. Nora annen bile mi bahsetmezdi diye sorar. Bunun üzerine geçmiş anılar alemine giren Richard on yaşlarındayken a-annesiyle yaptığı Martha teyzeyle ilgili konuşmayı ve annesinin intiharını hatırlar. Nora bir kez daha aynı soruyu sora ve Richard aradan çok uzun zaman geçti pek iyi hatırlamıyorum diye cevap verir. Bu arada Richard’ın aklında Martha teyzenin en sonunda çıktım ailenle tanışmak can atıyorum diye yazdığı mektup gelir. Yolda olası bir kaza tehlikesini savuşturan Richard karısı Nora, kızı Georgia ve oğlu Maurice ile Martha teyzenin kaldığı eve varırlar.



Martha’nın evine Richard ailesine kâhya Thomas ile karşılaşır. Richard ailesini kâhya Thomas ile tanıştırır. Kâhya Thomas Martha hanımın acil işi çıktığını söyleyip bugünlük burada olmayacak ama evde yeterli erzak var ayrıca uzun yoldan geldiniz duş alıp yatsanız olur dedikten evin içine girerler. Kâhya Thomas Hamilton ailesine ev turu yaptırır. Bir odaya giren Richard eskiden oturma odasının tozunun hiç alınmadığını ama şimdi her şeyin derli toplu ve temizlendiği söyler. Kâhya Thomas Richard’a sizi etkileyebilmek amacıyla için bu evi köle gibi süpürdüm diye deyince. Richard kâhya Thomas’a ziyadesiyle etkilendim diye karşılıkta bulunur. Daha sonra kâhya Thomas Hamilton ailesine kalacakları odaları gösterir. Richard bu kapı nereye çıkıyor deyince kâhya orası bodruma iniyor ama inmenizi önermem merdivenler tekin değil bu ev yıllardır boş ve birçok şeyi de tamir etmeye fırsat bulamadım der. Daha sonra bir şey olduğunda beni çağırın müştemilatayım deyip Hamilton ailesinin yanından ayrılır.

Arabadan inen eli tüfekli kimliği belirsiz bir şahıs önce evin kapısını yoklar daha sonrada pencereden girer. Kimliği belirsiz kişi evin gezinirken Richard kimliği belirsiz şahsın çıkarttığı sesleri duyup Nora’yı uyandırır.  Nora uyku sersemliğiyle ne oluyor diye sorunca eli tüfekli gizemli kişi odaya girer. Richard lanet olsun senmişsin Charles dedikten sonra Richard sen kime çektin der. Bunun üzerine lafa karışan Nora Richard’a herhalde ilk karına çekmiş olmalı diye karşılık verir. Daha sonra Charles’ın alındığını fark eden Nora niyetim seni kırmak değildi ama annen biraz başına buyruk birisiydi der. Charles sorun olmayacaksa ben nerede kalacağım diye sorar. Richard Charles’a holün sağında boş bir oda var orada kalabilirsin diye cevap verir. Bunun üzerine civarda arkadaşlarım vardı daha sonra buraya uğrayayım dedim dedikten iyi geceler dileyip odadan çıkar. Charles tam tam odadan çıkarken Charles babası Richard’a Marta teyze nasılmış ne diyor diye sorar. Richard Martha teyze daha buraya gelmedi diye cevap verir. Charles neden diye sorunca Richard öfkelenerek sabah olunca anlatırım ayrıca saat gecenin üçü der. Bunun üzerine Charles kusura bakma baba diyerek odadan çıkar.



Sabah olduğunda Nora kahvaltıyı hazırlar ve ailesini kahvaltı sofrasına çağırır. Georgia, Maurice, Nora ve Richard masada kahvaltı ederken Charles kahvaltıyı ayakta etmeye karar verir. Bunun üzerine Nora üvey oğlu Charles’a bu güzel kahvaltıyı ayakta etme deyince Charles acele etmem gerek arkadaşlarımla bu yakınlarda orman keşfettik ava çıkacağız der. Bunun üzerine Maurice Charles’a biraz daha büyü gideriz birlikte gideriz der.  Daha sonra Charles babası Richard’a bana hala Martha teyzenin neden gelmediğini söylemedin daha der. Bunun üzerine Richard Charles’a Martha teyzenin işi çıkmış bugün gelecek der. Charles babasına Martha teyzeye benden selam söylersin diyerek evden çıkar. Biraz gezinen Charles otları kontrol ederken yanına gelen kâhya Thomas ne arıyorsunuz Charles Bey diye sorar. Charles şaşırarak sende kimsin diye sorunca Thomas benim adım Thomas bu evin kahyasıyım diye cevap verir. Charles kâhya Thomas’a evet babam senden bahsetmişti dedikten sonra kâhya Thomas’a benim adımı nereden biliyorsun diye sorar. Kâhya Thomas Martha Hanım hepinizden bahsetti diye cevap verir. Bunun üzerine Charles kâhya Thomas’a Martha teyze bugün buraya gelecekti deyince kâhya Thomas Charles’a ne yazık ki bir aksilik olmuş Martha Hanım yarın gelecekmiş der. Bunun üzerine Charles peki o zaman Martha teyze ile bir başka gün diyerek kâhya Thomas’ın yanından ayrılır.

Kahvaltı eden Hamilton ailesinin yanına gelen kâhya Thomas Martha hanımın yarın geleceğini söyledikten Richard kâhya Thomas’a niye aramadı diye sorar. Kâhya Thomas aradı ama sizi bulamadı diye cevap verir.  bunun üzerine Richard demek gece ikide bir bizi arayan o idi deyince kahya Thomas hatlarda sorun olmalı der. Daha Nora kâhya Thomas’a gel bizimle kahvaltı etsene deyince kâhya Thomas Nora’ya çok naziksiniz lakin ben kahvaltımı erkenden etmiştim halletmem gereken işlerim ihtiyacınız olursa beni nereden bulacağınızı biliyorsunuz der. Gece olduğunda Georgia yatmak için hazırlanırken aynada bir süre kendisine bakar ve birdenbire ürkütücü bir sesin kendisine seslendiğini duyar. Korkudan yatakta büzüşen Georgia kim var orada kimsin sen diye seslenir. Odanın kapısı yavaşça açılır ve Georgia’nın kardeşi Maurice içeri girip ablası seni ne güzel korkuttum der. Bunun üzerine Georgia Maurice ’ya seni velet dedikten sonra Maurice Georgia’ya biraz korktum yanında kalabilir miyim diye sorar. Georgia neşeli bir şekilde küçük kardeşinin kalmasına izin verir. Maurice yatmaya hazırlanırken Georgia’ya acaba Martha teyze nasıl biri diye sorar. Bunun üzerine Georgia yarın öğreniriz hadi şimdi uyuyalım der. 


Gece bir türlü uyuyamayan Richard yataktan kalkıp aşağı katta iner ve rüzgâr nedeniyle açılıp kapanan bahçe kapısını kapar. Daha sonra eve dönen Richard büyük oğlu Charles’ın baş aşağı şekilde asılı olan cesedini fark etmez. Tekrar yatağa dönen Richard uyur. Bu arada Richard’ın küçük oğlu Maurice’de uyanır ve aşağı katta iner.  Karıncalı televizyonun başında duran Maurice hipnoz olmuş gibi ekranın karşısında durur. Sabah olduğunda Georgia ve Maurice’yı uyandırmak için odaya giren Richard Maurice’in yatakta olmadığını görür ve kızı Georgia’ya Maurice nerede diye sorar. Georgia babası Richard’a bilmiyorum diye cevap verdikten sonra uyumasına devam eder. Aşağı katta inen Richard çalışmayan televizyonu kapattıktan sonra Maurice babası Richard’a seslenir. Oğlu Maurice’in yanına giden Richard bu saate burada ne işin var diye sorunca Maurice babasına televizyon açık sandım sonrada burada uyuya kaldım diye cevap verir.  Yataktan kalkan Georgia aynada rujla yazılı on altı haziran bin dokuz elli sekiz yazısıyla karşılaşır ama bir anlam veremez.

Kahvaltı sofrasına oturan Richard ve Nora’nın yanına gelen Georgia babası ve annesine yeni geceliğim nasıl diye sorar. Bunun üzerine Nora Georgia’ya bu geceliği nereden buldun diye sorunca Georgia dolabımda asılıydı diye karşılık verir. Daha sonra Georgia Richard’a on altı haziran bin dokuz yüz elli sekiz tarihinde ne oldu diye sorar. Richard ne tarihi diye sorunca Georgia aynamda yazılı olan tarih diye cevap verir. Richard düşünceli bir tavır alınca Nora bir şey mi var diye sorar. Bunun üzerine Richard yok bir şey der. Georgia Martha teyze nerede kaldı deyince Nora Georgia doğru bir konuya parmak bastı der. Bunun üzerine Richard öğle yemeğine yetişir sanırım yine de kâhyaya sorayım der. Daha sonra Nora Richard’a hadi kasabaya inip alışveriş yapalım deyince Richard Nora’ya tamam hazırlanayım bekle der. Georgia’nın yattığı odaya giren Richard yazını silindiğini görür. Daha sonra Maurice’in yanına giden Richard küçük oğlu Maurice’in kendisinin çocukken kullandığı bisiklete bindiğini görür. Richard oğlu Maurice ’ye işin bitiğinde bisikleti yerine annenle ben birazdan döneriz dedikten sonra evden çıkar.

Nora ve Richard kasabaya doğru inerken Richard arabayı durdururken sen alışverişini yap bende kâhya Thomas ile konuşayım seninle evden buluşuruz der. Nora peki o zaman hayatım diyerek yoluna devam eder. Bu arada Georgia evin banyosunda duş alırken ürkünç bir ses öleceksin Georgia diye seslenir ve sonra bir karartı görüp perdeyi açar. Karartının küçük kardeşi Maurice olduğunu anlayan Georgia çok rahatsız edicisin diye çıkışınca Maurice ablası Georgia’ya espri anlayışın yok şaka bile kaldıramıyorsun deyip gider. Duşuna devam eden Georgia tekrar ürkünç bir ses duyar kardeşi sanıp bir kez daha banyo perdesini açar ve gizemli bir kişinin defalarca bıçak saplamasıyla kanlar içinde can verir. Bu arada Nora alışverişini bitirmiş eve dönerken Maurice’de bir kez daha duşa gidip ablasına seslenir ama ablası Georgia’yı bulamaz ve küvete tertemizdir. Aynı esnada gizemli şahıs elektrikli testereyi çalıştırıldıktan sonra evde dolanan Maurice’in bedenini kafasından ayırıp Maurice’in cesedini sürükler.

Eve dönen Nora çocukları Georgia ve Maurice’yı arar. Bu arada Richard civarda bulunan inşaat işçilerine kâhya Thomas’ı sorar. İşçiler Thomas adında birisini duymadıklarını söyler. Bunun üzerine Richard işçilere Thompson evinin kahyası der. İşçiler o evin satışa çıkarıldığını söyler. Richard işçilere telefonu kullanabilir miyim diye sorar ve işçiler izin verir. Telefonla Marta teyzenin yattığı akıl hastanesini arar. Hastane personeli Richard’a beş dakika sonra arayın der. Ardiyeye inen Nora sandığın içinde bulduğu Martha teyzenin akıl sağlığı raporunu okuyan Nora birdenbire gizemli katil tarafından saldırıya uğrar ve gizemli saldırgan sandığın kapağını kullanıp Nora’nın kafasını kopartır. Bu arada hastaneden Martha teyzenin geçen mart ayında öldüğünü öğrenen Richard hızla eve doğru giderken bir mezarlık görür.  Mezarlığa bakan Richard mezar taşlarında ailesi ve kendisinin isimlerini görüp paniğe kapılıp bu bir şaka olmalı deyip hızlı adımlarla eve doğru koşmaya başlar

Eve giren Richard Charles, Georgia, Maurice ve Nora’nın cesetlerini mutfak masasının yanındaki masalara oturtturulmuş şekilde bulur. Martha teyze Richard’ı arkasında belirince Richard ne oldu Richard teyzesine ne oluyor diye sorar. Bunun üzerine Martha Richard’a buraya yeni geldim sevgili yeğenim ne oldu, neden oldu bilem diye cevap verir. Richard korku içerisinde bu imkânsız deyince Martha Richard’a Martha teyzenden korkma sen her zaman benim bebeğimdin diye karşılık verir. Konuşmasına devam Martha ben sana hep baktım bir gün annen iftirayla beni akıl hastanesine kapattı otuz yıl boyunca cehennemi yaşadım niye bana yardım etmedin meleğim diye sorar. Richard kekeleyerek ben o zamanlar küçük bir çocuktum ayrıca annemin intiharı beni allak bullak etmişti ne yapacağımı bilmiyordum diye cevap verir.  Bunun üzerine Martha Richard’a zavallı teyzenin paralarını yiyordun ve kılını bile kıpırdatmadın diye karşılık verir. Richard ağlayarak bu benim suçum onların değil deyince Martha söylediğim gibi neden olduğunu bilmiyorum o yüzden açıklama yapamam ama çocuklar babalarının günahıyla doğar bu sebepten dolayı öldüler der. Bunun üzerine Richard teyzesi Martha’ya niye onları öldürdün beni öldürseydin lanet olasıca deyince Martha şimdi adil bir şekilde konuştun sevgili yeğenim ama benim çektiğim gibi acı çekeceksin der.

Evin içinde kendini kaybetmiş şekilde dolaşan Richard mahzene iner ve aslında Martha teyzenin öldüğünü görür. Kâhya Thomas Martha’nın çürümüş cesedi üzerindeki kurtçukları temizleyip Martha’yı öpüp günaydın aşkım kendimi şimdi daha iyi hissediyorum der.  Daha kâhya Thomas Martha’ya benimle gurur duyuyorsundur zamanım olsa yapacağın her şeyi yaptım sana zulüm eden zalimlerden intikam aldım kız kardeşin olacak şıllık intihar etti umarım ruhu hiç huzur bulmaz ama çocuk büyüdü der ve Richard ’ı fark eden kâhya Thomas Richard’ı yanına çağırır. Kâhya Thomas senin için güzel bir son hazırladım ama her türlü ölüm senin mükâfat olur dedikten sonra Richard kâhya Thomas’a sen delisin diyerek saldırır. Richard ve kâhya Thomas birbirleriyle yumruklaşırken kâhya üstün gelir ve Richard’ı boğazlayıp öldürür. Daha sonra bütün olayın araba sürerken kaza yapıp ailesi ölen Richard’ın gördüğü kâbus olduğunu anlarız ve film biter.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

The Birth of a Titan

  Filmimiz iki genç adamın nükleer tesisi girme çalışmasıyla başlar.   Gorman Hollister’...