https://www.highrevenuegate.com/pqxbdf5xa4?key=0fa5a3e34ecb571364a40d5443900081

12 Mayıs 2021 Çarşamba

The Dollhouse Murders

 

Filmimiz bin dokuz yüz altmışların başında arkadaşlarıyla eğlenceden dönen genç bir kızın evine dönmesiyle başlar. Eve giren genç kız ninesi ve dedesine seslenir ama cevap gelmez. Bunun üzerine mutfağa giden genç kız ninesinin cansız bedeni görür. Genç kız panik içinde yukarı katta çıkar. Dedesinin odasına giren genç kız dedesinin cesedi le karşılaşır. Daha sonra otuz yıl sonrasına döneriz.  On iki veya on üç yaşlarında bir kız aynı yaşlarda kız çocuğuna Luanne nerede diye sorar. Soru sorulan kız bilmiyorum Luanne’yi görmedim diye cevap verir. Bu arada aynı yaşlarda başka bir çocuk da çiçekçide gördüğü çiçekleri koparıp koklamaya başlayınca dükkân sahibi çocuğun kolunu kavrayıp ne yaptığını sanıyorsun der. Bunun üzerine kız çocuğu Amy diye bağırınca dışarıda olan iki kız bu Luanne olmalı diyerek sese doğru koşarlar. Luanne Amy ’ye yalnızca çiçekleri topluyordum der.  Amy Luanne ’ye geçti deyince dükkân sahibi Luanne’yi kast ederek Amy ‘ye ona dikkat etmelisin deyince Amy dükkân sahibine çiçekleri çok sever görünce dayanmıyor der. Dükkân sahibi alaycı bir tavırla Luanne’yi kast ederek onu dışarı çıkartırken kontrol et yirmi dolarlık çiçeği mahvetti deyince Amy param var deyince dükkân sahibi gerek yok der. Bunun üzerine Luanne kırgınlıkla koparttığı çiçeği dükkân sahibine geri verip Amy ve arkadaşıyla beraber dükkândan çıkar


Amy Luanne ’ye sert üslupla otur ve beni bekle dedikten sonra arkadaşı Kimberly ’in yanına gider. Amy Kimberly ’ye Luanne ’in alışverişimizi bozduğu için üzgünüm ben getirmek istemedim annem zorla yanıma takıyor der. Bunun üzerine Kimberly Amy ’ye senin için üzgünüm kendi kardeşim böyle olsa katlanmazdım der. Amy Kimberly ‘ye buna mecbur değilsin zaten dedikten sonra Amy Kimberly ‘ye yarın ki piknik içi seni kaçta alayım der. Kimberly Amy ‘ye mümkün değil yarın Oregon’dan teyzem ve eniştem gelecek başka bir vakit gideriz der.  Amy morali bozuk bir halde başka bir vakit deyip Kimberly ‘in yanından ayrılır.  Amy odasında uzanırken Amy ’in annesi odaya gelip Luanne eve geldiğinden beri aşırı üzgün ne oldu diye sorar.  Amy annesine Luanne ‘in çiçekçide çiçekleri koparttığı için dükkân sahibinin olay çıkarttığını söyler. Amy ‘in bunlar olurken sen neredeydin diye sorunca Amy sürekli Luanne ‘in bekçiliğini yapamam arkadaşlarımı kaybetmekten sürekli bana dik dik bakılmasından bıktım diye cevap verir. Amy ‘in annesi Amy ‘ye senin bu kadar zalim ve bencil olabildiğine inanmıyorum Luanne kendini kontrol edemiyor bunu biliyorsun diye karşılık verir.  Amy hayatım boyunca Luanne ‘ye bakamam diye söylenince Amy ‘in annesi baban bunları duyunca senin adına utanacak der. Amy sinirlenerek ona da söyle herkese söyle diye karşılık verir. Daha sonra bisikletine binen Amy dışarı giderken Luanne Amy ‘ye beni de al der ama Amy duymazlıktan gelip yoluna devam eder. 

Bir süre bisikletle dolman Amy evin önünde durur.  Amy kapıyı birkaç kez tıklattıktan sonra kapıyı açıp evin içine girer. Amy halası Claire’ye seslenir cevap almaz. Evin içinde dolanan Amy evdeki mobilyaların üstlerinin örtündüğünü görür. Yukarıdan bir ses duyan Amy merdivenlere doğru koşup Claire hala sen misin der. Bunun Claire kim var orada diye seslenince Amy benim diye karşılık verir. Bunun üzerine Claire yeğeni Amy ‘ye yukarıda çatı katındayım der. Claire Amy ’ye bu eski evde başka birini görmek epey mutlu edici der. Amy Claire’ye çatı katında ne yapıyorsun diye sorunca Claire eski eşyalardan kurtuluyorum diye cevap verir.  Amy’ ilgisini örtülerden birinde olur. Claire Amy ’in ilgisini çelmek için burasıda amma toz olmuş der. Amy örtüyü kaldırır ve hayranlıkla bu gördüğüm en güzel bebek evi der.  Amy acaba içini görme imkânım var mı diye sorar. Claire bebek evinin duvarını açıp içini gösterir. Daha sonra Amy ‘ye bunun dedesi ninesinden hediye olduğunu ama hiçbir zaman hoşlanmadığını kendisini evin baskıladığını söyler.


Claire Amy ’ye buzlu çay verirken bu çayı Chicago’dan getirdim orada her iş dönüşü gittiğim bir market vardı oradan hep çay alırdım der. Bunun üzerine Amy niye oradan ayrıldın diye sorunca Claire işimden atıldın kirayı da ödeyemedim bu sebepten dolayı evimden oldum tek odalı bir evdi lakin Joe enişten ölene dek o evi sevmişti der.  Baban Paul sağ olsun dedem ve ninemin evini ben toparlanana kadar oturmama izin verdi neşeli bir yer değil ama başımı sokacağım bir evim var en azından der. Amy Claire’ye burada hiç arkadaşın var mı Claire hala diye sorar. Claire Amy ‘ye buradan uzun zaman önce ayrıldım diye cevap verir. Daha sonra Claire Amy ‘ye senin sorunun ne diye sorunca ailem beni şımarık biri olarak görüyor diye cevap verir. Claire hepimiz arada sırada şımarırız diye karşılık verince Amy sorun Luanne her zaman sorun çıkartıyor ailem hep onunla ilgileniyor ve beni boşta bırakıyorlar ve annemde benim bencil biri olduğumu söylüyor der. Claire Amy ‘ye baban bu konuda ne diyor diye sorunca Amy babam her zaman aile olmamızı söylüyor ama Luanne her zaman kafasına eseni ne yapıyor der. Bunun üzerine Claire Amy ‘ye babana haksızlık etme küçüklüğünden beri aile özlemi yaşadı diye karşılık verir. Amy Claire’ye on sekizime girince bir işe girip büyük şehre taşınıp yeni arkadaşlar edinip tek başıma yaşayacağım der. Claire yeğeni Amy ‘ye işin olmasını istiyorsan önce üniversite mezunu olman gerek der. Amy üniversitede okuyacağım yeter ki buradan kurtulayım der. Bunun üzerine Claire bir öneride bulunmak istiyorum eğer annen ve baban onay verirse iki hafta bende kalmanı istiyorum der.  Amy annem hayata izin vermez deyince Claire ilk olarak babanı arayacağım der.

Amy ’in annesi kocası Paul’e görümcesi Claire hakkında hani senin kız kardeşin özgürlüğüne düşkündü der. Bunun üzerine Paul karısına Claire o büyük evde yalnız başına kalmaktan sıkılmış olmalı diye ayrıca Amy içinde bir değişlik olur diye karşılık verir. Amy ‘in annesi Amy için o yaşta bir çocuk ne değişikliğine ihtiyaç duyabilir deyince Luanne heyecanla Amy nereye gidiyor bende onunla gitmek istiyorum der. Bunun üzerine Amy ‘in annesi kocası Paul’e sırf Amy her üzüldüğünde halası Claire’ye gittiği için Claire’in işlerimize karışma hakkı vermez ayrıca Luanne ’de kendisini terk edilmiş hissedecek der. Luanne bende Claire halaya gitmek istiyorum deyince Paul Luanne ’ye sende burada Bayan Peckerd ile güzel maceralar yaşayacaksın der. Amy ‘in annesi Amy ‘in o eve gitmesini hala tasvip etmiyorum deyince Amy neden o eve gitmemi istemiyorsun diye sorar. Amy ‘in annesi evin aşırı korkunç olduğuna dair cevap verir. Amy odasında kıyafetlerini valizine yerleştirirken Luanne Amy ’ye telefon Kimberly arıyor diye bağırır. Telefona bakmaya giden Amy telefonda Kimberly ile konuşur. Kimberly pikniğe gelemediğim için üzgünüm öbür günler seninle takılımınım der. Bunun üzerine Amy Kimberly ’ye boş ver halamın tavan arasında muhteşem bir şey buldum ertesi gün gel de gösteriyim deyip telefonu kaptır. Luanne neymiş o muhteşem şey diye sorunca Amy Luanne ’ye valizimi topluyorum diyerek odasına gider. Amy gitmeden önce annesi Amy ‘ye Luanne seni çok seviyor biliyorsun değil mi deyince Amy bıkmış bir tavırla evet biliyorum diyerek arabaya binip gider.

Claire halasının evine yerleşen Amy arkadaşı Kimberly ‘ye odasını gösterir. Kimberly güzelmiş deyince Amy bekle sana balkonu da göstereyim der. Kimberly Amy ‘ye ilginç hiç komşunuz yok der. Amy tam cevap verecekken birdenbire bir ses duyulur ve panikleyen Kimberly bu neydi der. Amy mühim bir şey değil yalnızca Claire hala rakunlar etrafı dağıtmasınlar diye çöp tenekelerini sımsıkı kapatıyor diye karşılık verir. Amy Kimberly ‘ye tavan arasında ne buldum tahmin et bakalım deyince Kimberly örümcek diye cevap verir. Bunun üzerine Amy aman ne komik dedikten Kimberly ’den tavan arasına gelmesini ister. Kimberly ile tavan arasına çıkan Amy Kimberly ‘ye Claire’in dedesinden kalma bebek evini gösterir. Bebek evinden etkilenen Kimberly bu müthiş bir şey der. Daha sonra bebek evinin içini gösteren Amy ‘ye belki bu evin bebekleri de vardır der.  Amy hiç görmedim deyince Kimberly buralarda bir yerdedir diye karşılık verir. Bunun üzerine Amy ve Kimberly tavan arasında bebek ararlar. Daha sonra tahta bir kutu bulan Amy kutunun içindeki bebekleri evin içine yerleştirir. Claire yeğeni Amy ‘ye bu eski şeyden sıkıldığını sanmıştım öğle yemeği hazırladım der. Amy Claire’ye evin oyuncaklarını da buldum deyince Claire öyle mi diye karşılık verip hadi yemeğe der Claire gittikten sonra Kimberly halan çok durduk yerde çok sinirlendi deyince Amy Kimberly ‘ye ara sıra heyheyleri gelir yine de severim kendisini der.


Amy Kimberly’yi uğurladıktan sonra Claire öğle yemeğini hazırlamaya başlar. Amy Claire’ye bebek evinin ışıklarını açık unuttum diyerek tavan arsına çıkar.  Amy tam bebek evinin ışıklarını kapatacakken bebeklerden birini başka bir yerde bulur ve şaşkınlıkla kendi kendine oyuncak bebekler kendi başlarına hareket edemezler der. Claire kahvaltı hazırlarken mutfağa giren çok uyudun evlat seni uyandırmaya gelecektim der. Bunun üzerine Amy seslerden uyuyamadım diye cevap verir.  Claire Amy’ ye şehir hayatında çok ses olur diye karşılık verir.  Claire Amy’ ye iyi misin diye sorunca Amy iyiyim der. Daha sonra Claire Amy ’ye doğum günün yaklaşıyor deyince Amy evet gelecek Cuma diye karşılık verir. Bunun üzerine Claire Amy ‘ye istersen doğum günü partisi tertipleyebiliriz arkadaşlarını çağırabilirsin bende pizza yaparım der. Ağzı kulaklarına varan Amy Claire’ye bu harika olur diye karşılık verir. Bunun üzerine Claire o zaman perşembe günü gereken malzemeleri alırım der.  Amy’ Claire’ye yemek yapmayı gerçekten seviyorsun deyince Claire evet ayrıca yaptığım yemeyi de severim şansıma formumu koruyabildim der. Amy Claire’ye hiç çocuk sahibi olmayı düşündün mü diye sorunca Claire her kadın zammında çocuk sahibi olmayı düşünmüştür ama dedemler ölünce ben kariyerime odaklandım diye karşılık verir. Amy büyük dedemle büyük ninen nasıl öldüler diye sorunca panikleyen Claire lafı değiştirip dedesi ve ninesin doğal sebeplerden öldüğünü söyler.

Amy Kimberly ’ye büyük dedesi ve büyük ninesini lafı açılınca Claire halasının çok garip davrandığını bu yüzden dedektiflik yapıp gerçeği söyler. Bunun üzerine Kimberly Amy ’ye peki bunu nasıl yapacaksın diye sorunca Amy büyük dedem ve büyük ninem altmışlarda öldüler kütüphaneye gidip gazete arşivlerinde araştırma yapıp bir şeyler bulmaya çalışacağım der. Kimberly Amy ‘ye bu çok uzun sürer deyince Amy belki sürer belki sürmez dedikten sonra Kimberly ‘ye geliyor musun der. Kimberly geliyorum dedikten sonra iki kız kütüphaneye doğru bisiklet sürerler. Kütüphaneye gelen Amy kütüphane kâtibesine bin dokuz yüz altmışların ortasındaki gazete kupürlerine bakabilir miyim diye sorunca kütüphane kâtibesi Amy ‘ye olur ama giriş defterini imzalaman gerek der. Amy imzasını attıktan sonra Kimberly ile gazete kupürlerinden Kimberly Amy ‘ye babasının dedesi ve ninesinin faili meçhul bir cinayete kurban gittiğini söyler. Daha sonra Amy Claire’in eski erkek arkdaşı Thomas Keaton ’in polisten kaçarken öldüğünü öğrenir. Daha sonra Amy Kimberly ‘ye aynı gün içinde Claire hala hem ninesini ve dedesini hem de erkek arkadaşını kaybetmiş bende aptalca sorular sorup durdum der.

Akşam Claire’in evine dönen Amy yemek massına oturur. Claire Amy ‘ye en sevdiğim yemeği yaptım şayet bunu tek başıma yeseydim haksızlık olurdu der. Amy Claire’ye çok güzel gözüküyor der.  Claire Amy ’ye babanla konuştum gereksiz eşyaları sattıktan sonra evi satışa çıkaracağım en azından elime biraz para geçecek der. Konuşmasına devam eden Claire Amy ‘ye bu ev satılmadan önce doğum günü partini bu evde kutlarız der.  Amy Claire’ye o zaman bende evden kasetlerimi getireyim der.  Claire Amy ‘ye söylemeyi unuttum Luanne’yi arayacakmışsın der.  Amy tedirgin bir halde mühim bir şey mi oldu diye sorunca Claire bilmiyorum anlaması hayli güçtü diye karşılık verir.  Amy herhâlde Luanne ’in aklında bir şeyler vardı onu yapana dek rahat durmayacak yemek sonrası onu bir arıyayım der. Claire Amy ‘ye kız kardeşini anlıyorsun der. Amy Claire’ye bilakis kötü bir kız kardeşim diye karşılık verir. Luanne’yi arayan Amy Luanne ile konuşur. Luanne Amy ‘ye saksı yapmayı öğrendiğini söyleyince Amy harika diye karşılık verir.  Luanne Amy ‘ye ne zaman döneceksin diye sorunca Amy yarın gelip kasetlerimi alacağım deyip telefonu kaptır. Kimberly’yi arayan Amy polis tutanaklarına göre temizlikçi ve kâhyayı soruşturmuşlar bir sonuç alınmamış öbür gün konu hakkında biraz daha araştırma yapacağım der. Bunun üzerine Kimberly Amy ‘ye cinayetlerin olduğu bir evde kalmak akıllıca bir karar mı der.  Amy Kimberly ’ye aradan otuz sene geçmiş diye karşılık verir. Kimberly Amy ‘ye ev hayaletli ise deyince Amy hayaletlere inanmam diye karşılık verir.  Claire Amy ‘ye seslenince Amy panikle telefon ahizesini yere düşürür. Amy telefonu kaptıktan sonra Claire Amy ‘ye korkunç bir cinayetin dedikodusunu yapıp ailemin mazisini deşmek zorunda mıydın diye sitem edince Amy niyetinin haliktı bulma olduğunu söyler. Tavan arasına çıkan Claire bebeklerinin cinayet esnasında büyük ebeveynlerin öldüğü yerlere konulunca Amy ‘ye böyle zalim bir şeyi nasıl yapabilirsin diye çıkışır. Amy yapmadığına dair yemin eder ama Claire Amy ‘ye inanmaz.


Amy gece uyurken kapı kolunun zorlandığını görür ve paniğe kapılır. Daha sonra Claire içeri geçip lanet olası rakunlar gene çöp kutusunu devirmişler der. Amy Claire’ye kapı kolunun döndüğünü gördüm deyince Claire Amy ‘ye uyanık olup olmadığını kontrol ediyordum seninle konuşmak istediğim mühim bir mesele var der. Claire sana patladığım için üzgünüm bana yalan söylemen gerekmez arkadaşız zaten der. Amy hevesi kırık bir şekilde hala yalan söylediğimi düşünüyorsun deyince Claire Amy ‘ye televizyonda gösterilen şiddet sayesinde nasıl hayaller kurduğunu anlayabilirim yalnızca o bebeklerin dedem ve ninemin bulunduğu yere konulması bir sürü ıstırap dolu anıyı geri getirdi der. Claire bu ev aşırı mutsuz bir evdi dedikten sonra geçmiş anılar âlemine giriş yaparız.  Claire ninesinin ve dedesini tasvip etmediği Thomas Keaton isimli bir adamla ilişki yaşar.  Thomas sıklıkla içki içip yalan söyleyen kumarbazın birisidir. Bir gün Thomas kumar oynarken Claire ile hile yaptığı düşünülür ve Thomas ’in yüzüne vurulur. Thomas kendisini suçlayan kişiye bana hilekâr mı diyorsun diyerek kavgaya tutuşur. Claire Thomas ‘in genç bir kızın aklının çelecek birisi olduğunu söyler.   Daha sonra Claire Amy ‘ye her şey mazide kaldı diyerek oddan çıkar.


Eve dönen Amy odasından kasetlerini alırken annesi ve Luanne ’de eve geri dönerler. Amy tam evden çıkacakken Luanne ile karşılaşır. Luanne yaptığı çoraptan kuklayı Amy ‘ye gösterir Amy zoraki bir gülümsemeyle güzel olmuş der. Amy ’in annesi Luanne ‘in Bayan Peckerd ile her gün ne yapacaklarını planlıyorlar der. Bunun üzerine Luanne sevinçli bir şekilde Bayan Peckerd ile otobüse binip alışveriş merkezine gideceğim der.  Amy ‘in annesi Bayan Peckerd Luanne ‘in tek başına otobüse binebileceğini düşünüyor der. Amy olmaz Luanne kaybolabilir deyince Luanne kaybolmam diye karşı çıkar.  Amy ‘in annesi Luanne ’ye sakinleş dedikten sonra Amy ‘ye Bayan Peckerd Luanne ‘in limitleri hakkında pek bilgisi yok der. Amy gitmeliyim Claire halama yapılacak parti için erken gelmemi söyledi deyince Luanne heyecanlanarak parti mi bende gelmek istiyorum diye tutturur. Bunun üzerine Amy ‘in annesi Luanne arkadaşlarıyla önemsiz parti verecek döndüğünde daha güzel bir parti vereceğiz der. Luanne bende Claire halada yapılacak partiye gitmek istiyorum diye tutturunca Amy Luanne ‘ye sert bir dille gidemezsin diye karşılık verir. Amy dışarı çıktığında annesi Amy ‘ye doğum günü hediyeni aldık fakat baban seminer için şehir dışında olacak der. Amy annesine teşekkür ettikten sonra annesi Amy ‘ye doğum gününde Luanne’yi davet etmemen büyük kabalıktı der. Bunun üzerine Amy annesine peki ya sen Luanne hakkında konuşuyorsun hem de o yanındayken deyince Amy ‘in annesi bu kadar yeter diye karşılık verir. Amy bisikletine atlayıp giderken annesi Amy ‘in arkasından halan gittiğinde kime kaçacaksın diye seslenir.


Amy Claire ile doğum gününde yapılacak yemekleri hazırlarken Claire Amy ‘ye Luanne ‘in dadısı nasıl diye sorunca Amy Claire’ye Luanne ‘in kendi başına bir şeyler yapabileceğini sanıyor diye karşılık verir. Claire ne gibi şeyler diye sorunca Amy tek başına otobüse binmek gibi Luanne tek başına otobüse binemez kaybolur diye cevap verir. Bunun üzerine Claire Amy ‘ye nereden biliyorsun diye karşılık verdikten sonra annen ile ben Luanne hakkında birçok konuda ters düşüyoruz bence Luanne kendi kararlarını kendi almalı der. Daha sonra konuyu değiştiren Claire Amy ‘ye arkadaşın Kimberly yatıya kalacaksa ona battaniye çıkartalım tavan arsında yedek bir tane olacaktı der. Tavan arsına çıkmak istemeyen Amy Claire’ye hava sıcak Kimberly ’in battaniye isteyeceğini sanmam deyince Claire olsun yine de bir battaniye hazırda bulunsun diye karşılık verir. Amy battaniyelerin yerini bilmediğini söyleyince Claire battaniyelerin yerini tarif eder.  Tavan arsın çıkan Amy kendi kendine bebek evine bakmayacağım kesinlikle bakmayacağın der. Amy sandıktan battaniyelerim alırken bebek evinin ışıkları kendiliğinden açılır ve Amy panikle tavan arasından çıkar.

Claire salonu toplarken yanına gelen Amy ‘ye iyi ki doğdun der. Daha sonra Amy’yi canı sıkkın halde gören Claire Amy ‘ye doğum gününde niye böyle moralsizsin deyince Amy mühim bir şey değil yalnızca uykumu iyi almadım diye karşılık verir.  Claire neden diye sorunca Amy sanırım parti için heyecanlandım diye karşılık vererek aslında olanı söylemez. Claire Amy ‘ye battaniyeleri aldın mı diye sorar. Bunun üzerine Amy tavan arası çok karanlıktı alamadan çıktım diye cevap verir. Claire peki o zaman ben gidip alayım deyince Amy aniden ayağa kalkıp ben alırım diyerek tavan arasına doğru koşar. Bu arada Claire Amy ‘in garip bir şekilde davranmasına bir süre kafa yorar. Tavan arasına gelen Amy oyuncak bebekleri toplayıp kutularına koyarken kendi kendine Claire’in bu olanlara inanmayacağını söylerken Claire Amy ‘ye seslenip aşağıya gelmesini ister.  Amy ne oldu diye sorunca Claire annen aradı bir arkadaşının kocası ameliyata girecekmiş onun yanına gitti Bayan Peckerd hafta sonu meşgul olduğundan deyince Amy sinirli bir şekilde Luanne değil mi diyerek mutfağa gider. Mutfakta Luanne ile karşılaşır. Claire Amy ‘ye annen sana pasta almış deyince bir süre pastaya bakan Amy sinirli bir şekilde annem beni aramayı bile tenezzül etmemiş yüzde yüz ameliyat hikâyesi de uydurmadır der. Amy ‘in fevri davranışlarını anlamayan Luanne Amy ‘ye buradan gitmek istiyorum çok kötü davranıyorsun der. Bunun üzerine Amy hepinizden nefret diyerek gidince Luanne ağlamaya başlar.  Luanne ‘in yanına giden Claire Luanne’yi teselli eder.


Claire’in yanına gelen Amy daha önceki davranışı nedeniyle Claire’den özür diler.  Amy ‘in özrünü kabul eden Claire Amy ‘ye bakıp çok güzel olmuşsun dedikten sonra mutfakta işlerimiz var der.  Claire Amy ‘ye hadi domates sosunu karıştır dedikten sonra Luanne bende Claire halaya yardımcı oldum peynirleri rendeledim herkese peynirleri nasıl rendelediğimi söyleyeceğim der. Amy tam Luanne ‘ye karşılık verecekken Claire Luanne ‘ye pek çok şey anlatılmaz der. Luanne aklı karışmış bir halde hiç mi konuşmayacağım diye sorunca Claire uygun vakitlerde konuşabilirsin diye cevap verir. Daha sonra Amy ‘in yanına giden Luanne senin içinde uygunsa partidekilere kuklamı gösteririm der. Claire Luanne ‘ye uygun bir zamanda gösterirsin der. Amy Claire’ye Luanne nerede kalacak diye sorunca Claire Luanne için yeni bir oda açabilirim tavan arasından çarşaf getirebilirim deyince Amy olmaz Luanne yanımda yatsın eğer uyanıp beni bu koca evde germezse aklı karışabilir der. Luanne Amy ‘ye aklım karışmaz diye karşı çıkınca Amy Luanne ‘ye kalacağın oda büyük ve güzel şimdi çantanı getir de için parti hazırlan der. Luanne gittikten sonra Claire Luanne için üzülüyorum partiye davet edilmediğini biliyor ona her şeyin güzel olacağını söyledim der. Bunun üzerine Amy merak etme her şey güzel olacak diye karşılık verir

Amy doğum günü pastasını üfledikten sonra Amy ’in uzak doğu kökenli arkdaşı evin çok güzelmiş tıpkı film seti gibi der. Bu arada Luanne ’de parti davetlisi başka bir kıza gözlerin biraz garip sanki üzerlerine boya sürmüşler gibi der. Bunun üzerine kız Luanne’ ye makyajı biraz fazla sürmüş olabilirim deyince Luanne yine de güzel gözüküyorsun diye karşılık verir. Kız Luanne’ ye sende güzelsin deyince Luanne kıza sarılır. Daha sonra uzak doğulu kız haydi şarkı söyleyelim der ve diğer kızlarda şarkı söylemeye başlar. Bu arada tavan arasında bulunan bebek evi parlamaya başlar.  Şarkı bitince Luanne daha fazla diye tutturur. Bunun üzerine Claire Luanne’yi susturur.  Kimberly partideki diğer kızlar tavan arsında bu evle aynı model harika bir bebek evi var der. Kimberly ’in dediklerine heyecanlan Luanne bebek evini görmek için tutturur. Bunun üzerine Amy Claire halamın vereceğini sanmıyorum deyince Kimberly ben sorarım diyerek Claire’in yanına gider.  Claire Kimberly ’ye ne soracaksın deyince Kimberly bebek evini görebilir miyiz diye sorar. Claire isteksizce Kimberly ‘in isteğine kabul gösterir. Kimberly diğer kızlarla tavan arasına çıkar. ısrarlara dayanmayan Amy bebek evini açar. Bebek evinin içindeki bebeklerin farklı yerlerde olduğunu gren Kimberly Amy ’ye neler oluyor diye sorunca Amy acele bir şekilde geç oldu diyerek herkesi tavan arsından çıkartır.  Luanne bebek evine duyduğu hayranlığı dile getirirken Amy nazik bir üslupla Luanne’ ye hadi gidelim der.


Kimberly Amy ve Luanne ile aynı odada kalır. Gece uyanan Amy Luanne’yi göremez. Daha sonra Amy tavan arasından gelen ağlama seslerini duyunca tavan arasına gider. Amy tavan arasına geldiğinde Luanne ’in bebek evinin karşında çömelmiş bir şekilde bulur. Luanne Amy ’ye zavallı bebekler niye ağlıyorlar niye bebekler ağlıyorlar diye sorunca Amy Luanne ’ye saçmala bebekler ağlamaz diye karşılık verir bu arada Claire’in ninesi olarak tasvir edilen bebek hareket edip ağlayıp kütüphanedeki kitapları devirir ve ardından bebek evi karanlık olur. Luanne Amy ‘ye neler oluyor diye sorunca Amy bilmiyorum hadi gidelim diyerek Luanne ile tavan arasından çıkar. Claire soğuk bir tavırla Kimberly ’ye annen aradı eşyalarını hazırladın mı diye sorunca Kimberly evet diyerek yukarı çıkar.  Amy tedirgin bir şekilde sorun ne diye sorunca Claire Amy ‘ye düşünürsen ne olduğunu gayet iyi bilirsin diye cevap verir.  Amy Claire’ye bebek evi yüzünden mi deyince Claire sert bir üslupla Amy ‘ye Kimberly gitsin seninle konuşacağız diye karşılık verir. Kimberly gittikten sonra Claire Amy ‘ye nasıl o cinayeti arkadaşlarına gösteriş olsun diye tasvir edebilirsin diye çıkışınca Amy ben bir şey yapmadım diye kendini savunmaya çalışır. Claire Kimberly ile cinayetin korkun detaylarını öğrenip tasvir ettiniz tıpkı ninemin çalışma massını kapıya doğru itmesi gibi der. Amy ne çalışma masası diye karşılık verince Claire Amy ‘ye bana yalan söyleme der bunun üzerine Luanne ayağa kalkıp Amy yalan söylemiyor deyince Claire Luanne ‘ye kardeşinle konuşuyorum der. Luanne zavallı bebeğin ağladığını söyler. Aklı karışan Claire Luanne ‘ye ne demeye çalışıyorsun diye sorunca Amy bir kez daha durumu Claire’ye açıklar. Yeğenlerinin gerçeği söylediğini anlayan Claire Amy ve Luanne ‘ye geçmişindeki bir anıyı anlatmaya başlar.

Claire çıktığı Thomas ‘in namı yüzünden dedesi ve ninesinin tasvip etmediği birisi olduğunu ve bir gün Thomas ’in eve geldiğini söyler. Claire ilk başta Thomas dedemlerle tanışırsa iyi bir şeyler olabileceğini fakat daha sonra bunun büyük bir hata olduğunu söyler. Thomas laubali tavırları sayesinde Claire’in dedesi ile kısa süreliğine kavgaya tutuşurlar ve kâhyanın gelmesiyle kavga büyümeden engelenilir. Claire o günden sonra dedemler Thomas ile görüşmemi yasakladılar fakat asi ruhlu bir kızdım onlar ne kadar engellerseler de Thomas ile buluşmayı başarıyordum der.  Claire pişmanlıkla dedem ve ninem onlardan nefret ettiğimi düşünerek öldürüldüler. der bunun üzerine Amy Claire’ye bu yüzden kendini suçlamamalısın der. Claire tek suçlu benim Thomas benimle evlenmek istiyordu ama aklımın bir köşesinde bunun yanlış bir karar olduğunu biliyordum çünkü Thomas’ta dedemleri beni ve kasabalıyı etkilemekle suçluyordu bir gün Thomas sarhoş bir halde meseleyi sonlandıracağını söyledikten sonra dedem ve ninem öldüler. Amy tam bir şeyler söyleyecekken Claire geçmiş mazide kaldı der.

Luanne Amy ‘ye buradan hiç hoşlanmadım deyince Amy Luanne ‘ye olmaz evde kimse yok diye karşılık verir. Luanne umurumda değil gitmek istiyorum diye tutturunca Amy daha değil yarın olsun belki diye karşılık verir. Daha sonr Claire telefona bakması için Amy’yi çağırır. Telefona bakan Amy annesi ile konuşmaya başlar. Amy ’in annesi Amy ‘ye ben hala hastanedeyim Luanne’yi başına sardığım için çok üzgünüm baban şehir dışında Bayan Peckerd ’in da vakti yoktu der. Bunun üzerine Amy annesini yalan söylemediğini anlar.  Amy ‘in annesi kızı Amy ‘ye parti nasıl geçti, Luanne iyi mi diye sorunca Amy parti iyi geçti Luanne ’de iyi hatta arkadaşlarım Luanne ’den çok hoşlandılar. Diye cevap verir. Bunun üzerine Amy ‘in annesi buna çok sevindim seni seviyorum kızım deyince Amy bende seni seviyorum anne diyerek telefonu kapatır.

Gece Amy’yi uyku tutmaz Amy sessizce yataktan kalkıp tavan arasına doğru gider. Bu arada yeni kalkan Luanne Amy ‘ye nereye gidiyorsun diye sorunca Amy Luanne ‘ye sen uyumana devam et der bunun üzerine Luanne Amy ‘ye tavan arasına gidiyorsun bebek evini kontrol edeceksin değil mi diye sorunca Amy evet neler olup bittiğini öğrenmek istiyorum ve sanırım bebek evi bize bir şeyler anlatmaya çalışıyor der.  Luanne Amy ‘ye bende geleceğim deyince Amy Luanne ‘ye olmaz der. Luanne Amy ‘ye bebek evi güzel ama korkunç tek başına gitmemelisin deyince Amy Luanne ‘ye pekâlâ gel bakalım der. Daha sonra Amy Luanne bebek evinin önüne kurulurlar. Bebek evi kendi kendine açılır ve ağlama sesleri duyulmaya başlar. Luanne Amy merdivenden ayak sesleri geliyor diye Amy Claire hala diye seslenir. Bunun üzerine Luanne Amy ‘ye seslerinin bebek evinden geldiğini söyler. Luanne ve Amy bebek evinde cinayet anına tam tanık olacakken korkuyla tavan arasından kaçarlar.


Luanne ve Amy Claire’in kapısına vurduktan sonra kapıya gelen Claire’ye bebeklerini bir şey anlattığını söylerler Claire evet benden nefret ettiklerini söylüyorlar diye karşılık verir. Bunun üzerine Amy Claire’ye hayır benimle oturma odasına gel der. Oturma odasına geçen Amy nine bebeğinin kitaplardan bir tanesine not koymuştu hadi kontrol edelim deyince Amy, Claire ve Luanne kütüphanedeki kitapları teker teker kontrol ederler.  en sonunda Luanne kitaplardan birinde bir not bulur. Amy notu Claire’ye vermek ister ama Claire istemez. Bunun üzerine Amy büyük ninesinin ölmeden önce yazdığı sonu okumaya başlar. Claire’in ninesi yazdığı notta kahya Ruben’in evde saklı parayı bulmk için Claire’in dedesi ve ninesini öldürdüğünü anlarız. Amy Ruben kim diye sorunca Claire Ruben’in kahya olduğunu çok güvenilir biri olduğunu bunu yaptığına inanamadığını belirtirir. Amy Claire’ye Ruben nerede diye sorar. Claire Ruben’in uzun zaman önce öldüğünü söyler. Ertesi gün Clire artık vicdan azabı çekmediğini ve Amy’ye Luanne ile iyi geçinmesi için bir takım tüyoalr verir. Daha sonra Luanne ve Amy’in anne babası geldikten sonra Claire bebek evini Luanne’ye hediye eder ve film biter.


 

 

 

 

 

 

 

 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beauty Contest Caper

  Filmimiz Shaggy ’in yemeğe çıktık tabelasını asmasıyla başlar. Shaggy Scooby ’ye kimse...